Alison/Elvis Costello

僕の大好きな曲なんです。
切ない曲をお送りします。

 

www.youtube.com

 

Alison

Oh it’s so funny to be seeing you after so long, girl
And with the way you look I understand that you were not impressed
But I heard you let that little friend of mine
Take off your party dress
I’m not gonna get too sentimental
Like those other sticky valentines
‘Cause I don’t know if you are loving somebody
I only know it isn’t mine
久しぶりに君に会うなんて、ほんとうに笑っちゃうよね。
見るからに、君は何とも思っていないことがわかったよ。
でも、君は僕の友達にパーティドレスを脱がされたって聞いたよ。
君が誰かを愛しているかなんて知らないからさ
他の執念深い恋人のように感傷的になったりはしない。
君は僕のものじゃないことを知ってるだけさ。


Alison, I know this world is killing you
Oh, Alison, my aim is true
アリスン。この世の中は君を疲弊させているのさ。
アリスン。僕の欲しいのは真実なんだ。


Well I see you’ve got a husband now
Did he leave your pretty fingers lying in the wedding cake
You used to hold him right in your hand
I’ll bet he took all he could take
Sometimes I wish that I could stop you from talking
When I hear the silly things that you say
I think somebody better put out the big light
‘Cause I can’t stand to see you this way

ああ、君には旦那がいる事が今分かったよ。
彼は君の素敵な指をウエディングケーキに置いたままにしているのかな?
君は彼に抱きついていたよね。
彼は、君から与えられる限りのものを受け取ったであろうことに賭けたっていい。
君がそんなバカみたいなことを言うのを聞くと、
ときどきそのお喋りを止めさせられたらって思うよ。
僕は、そんな様子なのを見るのが堪えられないから、
誰かいい奴が明るいライトを消してくれないかと思うんだ。


Alison, I know this world is killing you
Oh, Alison, my aim is true
アリスン。この世の中は君を疲弊させているのさ。
アリスン。僕の欲しいのは真実なんだ。